Grafisk Verktøykasse
Introduksjon
Dette er den interne verktøykassen for vår grafiske merkevare, og er laget av These Ways.
Merk: Denne siden kan gjerne utfylles med kommunikasjonsinnhold, så vi lettere finner all nødvendig informasjon på en plass =)
Logo
Se også Adobe CC-bibliotek med alle logovarianter
Bara bruker i all hovedsak 3 logovarianter:
- Den midtstilte versjonen er vår hovedlogo, og bør midtstilles i layouten der det er mulig.
- Den venstrestilte logoen brukes i layouter der det er mindre vertikal plass, eller alt må venstrestilles.
- «Bumerket» brukes på flater der merkevaren allerede er etablert, eller vi ønsker en enklere eller mer subtil “signatur”.
Det finnes flere fargevarianter av logoen. Disse står man friere til å velge mellom, men er man usikker, bruk den med sterkest kontrast mot bakgrunnen.
Typografi
Bara bruker skriftsnittet DM Sans som hovedfont.
DM-familien er open-source, og finnes fritt tilgjengelig i Google Fonts.
I de aller fleste tilfeller skal DM Sans brukes, men ved spesielle tilfeller og behov kan andre familiemedlemmer, som DM Mono og DM Serif Display også brukes.
Eksempel på spesialtilfelle
Farger
Baras fargepalett er basert på en serie naturfarger, som skal føles trygge og rolige men samtidig moderne, og kan bli direkte sprek hvis brukt riktig.
Det kraftige røde «bæret» må ikke brukes på større flater – det er krydder, ikke hovedrett. Bruk det som et «utropstegn», for eksempel for å understreke viktig informasjon, blikkfang mot en viktig knapp el.l.
Hovedgrønn
#7F886A
c51 m32 y58 k16
Pantone 5555U
Grønn 2 (lys)
#BFC7A8
c30 m14 y38 k0
Pantone 7485U
Grønn 3 (mørk)
#3E503C
c71 m45 y71 k46
Pantone 5605U
Grønn 4 (mørkest)
#142612
C82 M58 Y80 K76
Pantone 5535U
Beige 1
#E8DABC
c10 m13 y30 k0
Pantone 454U
Beige 2
#F3ECDB
c6 m7 y16 k0
Pantone 454U 60%
Beige 3
#F7F5F0
c3 m3 y7 k0
Pantone 454 20%
Oransje 1 (Hoved)
#FF300F
c0 m87 y89 k0
Pantone 172U
Oransje 2
#FF6F3D
c0 m67 y74 k0
Pantone 1635U
Oransje 3
#FFAE6B
c0 m40 y60 k0
Pantone 162U
Gradient property
Denne kan brukes som bakgrunnselement når man trenger noe ekstra piff.
Finnes også i animert (sømløst loopet) utgave, til videoer!
Bildebruk
Fargepaletten vår har stikkord som naturlig, mild, og varm, men med en sprek kontrast. Disse kjennetegnene føres videre i bildebruken, der vi skal være tilgjengelig, men aldri kjedelig.
Vi er et eiendomsselskap som vil tilrettelegge for gode arbeidsmiljø. Dette gjenspeiles i hva vi fokuserer på i bildebruk, der aktive mennesker som interagerer med det som er rundt dem — eller er i dypt fokus — er naturlig. Våre matkonsepter et et av våre store trekkplaster, og er enormt viktig for arbeidshverdagen til folk, derfor er dette et logisk fokuspunkt i bildebruk.