Grafisk Verktøykasse for Kronstadparken

Introduksjon

Dette er den interne verktøykassen for vår grafiske merkevare, og er laget av These Ways. Se også verktøykassen for Bara.

Merk: Denne siden kan gjerne utfylles med kommunikasjonsinnhold (fra Fly), så vi lettere finner all nødvendig informasjon på en plass =)

Logo

Se også Adobe CC-bibliotek med alle logovarianter

Det finnes flere fargevarianter av logoen. Disse står man friere til å velge mellom, men er man usikker, bruk den med sterkest kontrast mot bakgrunnen.

logo
logo
logo

Typografi

Bara og Kronstadparken bruker skriftsnittet DM Sans som hovedfont. DM-familien er open-source, og finnes fritt tilgjengelig i Google Fonts.

I de aller fleste tilfeller skal DM Sans brukes, men ved spesielle tilfeller og behov kan andre familiemedlemmer, som DM Mono og DM Serif Display også brukes.

Eksempel på spesialtilfelle

Farger

Kronstadparken tar utgangspunkt i fargepaletten til «mor-merkevaren» Bara, og utvider seg i sin egen retning derfra.

Fra Baras naturlige, rolige utgangspunkt tar dermed Kronstadparken et hopp ut i et mer spenstig og frisk retning.

Vi navngir fargene med en ekstra K for å ikke forveksle dem med Bara sine. 

Gul K1

#fdea3e
C3 M2 Y87  K0
Pantone 101C

Gul K2, kan brukes når man trenger en sjattering av hovedfargen

#ffc200
C0 M24 Y100 K0
Pantone 109C

Grønn K1

#eef9e5
C4 M0 Y8 K2
Pantone 621C
OBS pantone-fargen er den nærmeste men ikke helt lik

Grønn K2

#c1ddaf
C11 M0 Y18 K13
Pantone 580C

Grønn K3

#8db474
C15 M0 Y25 K29
Pantone 7494C

Grønn K4

#426921
C15 M0 Y28 K59
Pantone 7742C

Grønn K4

#19280f
C6 M0 Y10 K84
Pantone 5605C

Beige 1

#E8DABC
c10 m13 y30 k0
Pantone 454U

Beige 2

#F3ECDB
c6 m7 y16 k0
Pantone 454U 60%

Beige 3

#F7F5F0
c3 m3 y7 k0
Pantone 454 20%

Oransje 1 (Hoved)

#FF300F
c0 m87 y89 k0
Pantone 172U

Oransje 2

#FF6F3D
c0 m67 y74 k0
Pantone 1635U

Oransje 3

#FFAE6B
c0 m40 y60 k0
Pantone 162U

Bildebruk

Fargepaletten vår har stikkord som naturlig, mild, og varm, men med en sprek kontrast. Disse kjennetegnene føres videre i bildebruken, der vi skal være tilgjengelig, men aldri kjedelig. 

Vi er et eiendomsselskap som vil tilrettelegge for gode arbeidsmiljø. Dette gjenspeiles i hva vi fokuserer på i bildebruk, der aktive mennesker som interagerer med det som er rundt dem — eller er i dypt fokus — er naturlig. Våre matkonsepter et et av våre store trekkplaster, og er enormt viktig for arbeidshverdagen til folk, derfor er dette et logisk fokuspunkt i bildebruk.